فارکس Things To Know Before You Buy

Wiki Article

در نتیجه، امکان بیشتر بودن اسپرد در هنگام معامله این ارز‌ها، بالاتر است. در جدول زیر می‌توانید تعدادی از جفت ارز‌های بیگانه را مشاهده کنید.

از آن‌جایی که ارز‌ها به صورت جفتی معامله می‌شوند، در فارکس ارزش مطلق یک ارز تعیین نمی‌شود بلکه این بازار ارزش نسبی آن‌را با تنظیم قیمت بازاری یک ارز در صورت خریداری ارز دیگر مشخص می‌کند.

در نتیجه، اسپردها کاهش پیدا می‌کنند. با افزایش تعداد معاملات ارزهای کراس، میزان اسپرد حتی بیش از پیش کاهش یافته است.

۳ ناحیه اصلی – آمریکای شمالی، اروپا و آسیا – وجود دارند و در هرکدام از آن‌ها چندین بازار فارکس موجود هستند. در آمریکای شمالی بازار اصلی در نیویورک، بازار آسیا در توکیو و بازار اروپا در لندن قرار دارد.

برای استفاده از صرافی‌های ایرانی باید دقت زیادی به خرج دهید و با مقایسه صرافی‌های ایرانی، بهترین گزینه را برای عملیات مورد نظر خود انتخاب کنید. یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب یک صرافی ایرانی در نظر بگیرید، قیمت خرید بیت کوین از شما، قیمت خرید تتر و قیمت فروش آن به شما و قیمت خرید و فروش دیگر ارزهای دیجیتال است. درواقع شما باید بدانید کدام صرافی بهترین قیمت خرید ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند تا با انتخاب آن صرافی بتوانید حداکثر سود ممکن را از خرید و فروش خود کسب کنید. 

این نیاز ها باعث پدید آمدن نرم‌افزارهای خودکار معاملاتی شده است تا امکان انجام آربیتراژ در بازار بررسی شود. آربیتراژ در بازار فارکس نیاز به قرض گرفتن یا استقراض مبالغی با نرخ بهره‌ای نزدیک به صفر فارکس دارد.

بلاک چین یک شبکه سازمان‌دهی‌شده برای تضمین صحت و اعتبار اطلاعات تراکنشی است که مولفه اصلی بسیاری از رمزارزها است. رمزارزها توسط هیچ نهاد مرکزی یا دولتی ایجاد نمی‌شوند که می‌توان این را یکی از ویژگی‌های اصلی آنها به شمار آورد. این موضوع باعث می‌شود تا دولت‌ها نتوانند دستکاری بر ساختار آنها داشته باشند.

ارزهای دیجیتال از انواع مختلفی تشکیل شده اند و بر اساس کارایی که دارند در دسته بندی های مختلفی قرار داده می شوند . از جمله رایج ترین دسته بندی که برای ارز های دیجیتال وجود دارد ، دسته بندی بر اساس حوزه فعالیت آنها است که در آن این رمز ارز ها به سه دسته اصلی پول های دیجیتال ، ارز های دیجیتالی پلتفرمی و ارز های دیجیتالی مالی تقسیم بندی می شوند .

در ادامه به تعدادی از رایج‌ترین جفت ارز‌ها پس از یورو و دلار اشاره می‌کنیم.

در این نوع از سواپ هر دو طرف قرارداد با نرخی ثابت بهره وام اعطا شده را پرداخت می‌کنند.

به همین جهت بسیاری از حامیان این حوزه به سرمایه گذاری بلند مدت یا هودل کردن ارز دیجیتال یا اصطلاح جا افتاده آن هولد معتقد هستند.

اسکالپر‌ها در فارکس به حسابی با اسپرد اندک، کارمزد کم و امکان سفارش‌گذاری بدون محدودیت قیمتی نیاز دارند.

گام به گام

به صورت کلی، معامله ارز دیجیتال، بازار دارایی متفاوت به شمار می‌رود و سیستم ارزش‌گذاری مخصوص به خود را دارد.

Report this wiki page